
V prehľade zamestnancov si môžete vybrať z dvoch typov zobrazení – tabuľku alebo kanban (na telefón iba kanban). Oba typy obsahujú rovnaké informácie a možnosti, a je len na vás, pre ktoré sa rozhodnete. V návode opíšeme funkcie z pohľadu tabuľky.
Prehľad zároveň obsahuje hľadanie, ktoré môžete použiť na vyhľadanie zamestnanca.
Tabuľka (aj kanban) zamestnancov obsahuje:
- Meno: v tomto stĺpci nájdete meno a priezvisko zamestnanca a názov jeho pracovnej pozície tak, ako bola vyplnená v jeho nastaveniach. Ak zamestnanec zatiaľ nepotvrdil pozvánku do prevádzky, tak sa miesto jeho mena zobrazuje emailová adresa, na ktorú bol v prevádzke vytvorený.
- Priradené služby: tu sa zobrazujú príznaky všetkých služieb, ktoré boli zamestnancovi v jeho nastaveniach priradené
- Pozvánka: Tento stĺpec zobrazuje štyri možné stavy v súvislosti s pozvánkou zamestnanca do prevádzky:
- Zakladateľ: Ide o osobu, ktorá prevádzku vytvorila. Tá sa ukladá s týmto príznakom automaticky ako prvá v prevádzke.
- Akceptovaná: Zamestnancovi bola odoslaná pozvánka do prevádzky a on ju akceptoval. Vďaka tomu môže byť priradzovaný k službám a vybavovať objednávky.
- Čaká na akceptovanie: Zamestnancovi bola odoslaná pozvánka do prevádzky a on ju zatiaľ neakceptoval. Pozvánka tak čaká na jeho vyjadrenie.
- Opätovne odoslať: Ak zamestnanec nepotvrdí pozvánku do prevádzky, zmení sa jeho stav na tlačidlo „Opätovne odoslať„. Po kliknutí na toto tlačidlo je zamestnancovi opäť zaslaná pozvánka do prevádzky a on sa znovu môže rozhodnúť, či ju potvrdí alebo nie. Zároveň, po kliknutí sa zmení stav na „Čaká na akceptovanie„.
- Práva: Tu sa zobrazuje oprávnenie zamestnanca v prevádzke
- Majiteľ – Najvyššie oprávnenia v prevádzke
- Manažér – Podradené oprávnenia voči majiteľovi a nadradené voči pracovníkovi
- Pracovník – Najnižšie oprávnenia v prevádzke
- Kontextové menu: Po kliknutí sú k dispozícii nasledovné možnosti:
- Zmazať – Klik zmaže zamestnanca
Tvorba zamestnanca je jednoduchá, pretože sa väčšina údajov dopĺňa automaticky potom, čo zamestnanec akceptuje pozvánku do prevádzky. Prebieha to v týchto krokoch:
- FAB tlačidlo: Je potrebné kliknúť na FAB tlačidlo vpravo dole – kruhové tlačidlo s pluskom.
- Nový zamestnanec: Po zobrazení menu kliknite na možnosť „Nový zamestnanec“.
- Vyplnenie nastavení: Z pravej strany sa vám zobrazí panel, v ktorom je potrebné vyplniť všetky údaje a nastaviť potrebné nastavenia na kartách Info a Pracovná doba
- Uloženie: Po dokončení nastavovania je potrebné uložiť pracovnú dobu tlačidlom na spodu panelu na karte „Pracovná doba“ a uložiť generálne nastavenia tlačidlom „Uložiť“ na spodu panelu na karte „Info“.
Nastavenia obsahujú dve karty (Info a Pracovná doba) pri vytváraní zamestnanca a tri karty (Info, Služby a Pracovná doba) pri existujúcom zamestnancovi.
Info: Tu sa nachádzajú základné nastavenia zamestnanca, ktoré obsahujú generálne tlačidlo pre jeho uloženie. Po vyplnení údajov a nastavení sa klikom na toto tlačidlo zamestnanec vytvorí, uloží a Amabels mu pošle pozvánku do vašej prevádzky.
Info obsahuje:
- Fotka zamestnanca: Zamestnancovi môžete priradiť ľubovoľnú fotografiu, ktorá sa potom bude zobrazovať v prehľade zamestnancov v Backoffice, ale uvidia ju aj zákazníci v profile vašej prevádzky. Tiež ju budú môcť vidieť v rezervačnom procese, ak bude dostupný krok výberu zamestnancov alebo na karte objednávky. Táto fotka je jedinečná pre prevádzku a neaktualizuje sa automaticky podľa fotky, ktorú má zamestnanec uloženú ako profilovú vo svojej osobnej zóne.
- Meno zamestnanca: Tento údaj sa dopĺňa automaticky z používateľského profilu zamestnanca.
- Priezvisko zamestnanca: Tento údaj sa dopĺňa automaticky z používateľského profilu zamestnanca.
- Emailová adresa: Do poľa vpíšte emailovú adresu zamestnanca, pod ktorou ho chcete v prevádzke vytvoriť
- Telefónna predvoľba: Tento údaj sa dopĺňa automaticky z používateľského profilu zamestnanca.
- Telefónne číslo: Tento údaj sa dopĺňa automaticky z používateľského profilu zamestnanca.
- Pracovná pozícia: Do poľa napíšte pracovnú pozíciu zamestnanca, ktorá sa bude zobrazovať v rámci Backoffice
- Oprávnenia: Zvoľte právomoc, ktorou bude zamestnanec disponovať.
- Prístupný od: Zvoľte dátum začiatku pracovného pomeru zamestnanca. Zamestnanec sa pre vytvorenie objednávky bude ponúkať až po tomto dátume. Zároveň sa pred týmto dátumom nebude zobrazovať ani v šichtovnici.
- Prístupný do: Zvoľte dátum konca pracovného pomeru zamestnanca. Zamestnanec sa pre vytvorenie objednávky bude ponúkať najneskôr do tohto dátumu. Zároveň sa po tomto dátume nebude zobrazovať ani v šichtovnici.
Služby: Na tejto karte sa zobrazujú služby, ktoré má zamestnanec priradené a môžete mu ich ľubovoľne odoberať alebo pridávať. Táto karta je zároveň dostupná len pri existujúcom zamestnancovi – potvrdil pozvánku do prevádzky. Ak pridáte alebo odoberiete zamestnancovi službu pomocou tejto karty, je potrebné tento krok uložiť pomocou generálneho tlačidla pre uloženie zamestnanca na karte „Info“.
Pracovná doba: Tu nastavíte, ako bude zamestnanec pracovať. Pozor – nejde o otváracie hodiny ako také, ale len o zápis pracovnej doby do zmien zamestnanca. Pracovnú dobu budete môcť meniť kedykoľvek v budúcnosti jej úpravou na obrazovke zmien – v šichtovnici. Tlačidlo na spodu panelu ukladá nastavenia len v rámci tejto karty a na konci je potrebné kliknúť na tlačidlo „Uložiť“ na karte „Info“.