Platba za objednávky

Za objednávku môžete v Amabels zaplatiť dvoma spôsobmi:

  • V hotovosti na prevádzke:
    1. Po výbere tejto možnosti vás Amabels presunie na ďakovnú stránku. V tomto momente je vaša objednávka hotová a vy môžete pokračovať v prehliadaní Amabels.
    2. Keď prídete ku poskytovateľovi služieb na objednaný termín, zaplatíte v hotovosti na mieste uskutočnenia služby (štandardne na prevádzke) a týmto je vaša objednávka vyrovnaná.
  • Online cez Amabels:
    1. Pri platbe online je postup trochu odlišný. Po kliknutí na tlačidlo „Zaplatiť online“ môžu nastať dve situácie v závislosti na tom, či ste už niekedy platili kartou vopred alebo platíte prvýkrát:
      1. Platíte prvýkrát:
        1. Údaje karty: Pri prvej platbe vás Amabels presunie na okno, v ktorom bude potrebné zadať údaje platobnej karty, aby sa karta mohla zaevidovať ako token, ktorý sa bude používať pri ďalších platbách platobnou kartou.
        2. Overovacia platba: V rámci tohto procesu prebehne tiež overovacia platba, ktorá overuje platobnú kartu. Táto platba je rádovo v niekoľkých centoch a je poukázaná naspäť na váš účet behom krátkeho času.
        3. Pin kód: Po úspešnom zadaní platobnej karty a overení vás Amabels presunie na ďakovnú stránku, a do osobnej zóny v časti objednávky vám pridá kartu objednávky. Na tejto karte nájdete aj pin kód (musíte na kartu objednávky kliknúť a tá potom zobrazí detail), ktorý je potrebné povedať poskytovateľovi služieb, pokiaľ prídete na termín.
        4. Stiahnutie platby: Po zadaní pin kódu do Amabels poskytovateľom sa stiahnu peniaze z vašej platobnej karty na účet poskytovateľa služieb. Týmto bude vaša objednávka uhradená.
      2. Platíte opakovane:
        1. Platba kartou: Ak ste už platili platobnou kartou, stačí len kliknúť na tlačidlo „Zaplatiť online“ v sumáre objednávky, aktivuje sa uložený token a Amabels vás ihneď presunie na ďakovnú stránku.
        2. Pin kód: Z vášho pohľadu je potom dôležitý už len pin kód, ktorý nájdete na karte objednávky a ten, ako už bolo spomenuté, ukážete pri platbe na prevádzke poskytovateľovi služieb.
        3. Stiahnutie platby: Poskytovateľ ho zadá, peniaze sa z vašej platobnej karty stiahnu a týmto je objednávka uhradená.
Storno

Uplatnenie storna:

Pre každú službu môže poskytovateľ služieb nastaviť uplatňovanie storno poplatku. To znamená, že ak by prišlo k situácii, že poskytovateľ služieb nezadal do dvoch týždňov po objednanom termíne, objednávka sa zruší automaticky a storno:

Uplatní sa: Ak bola objednávka v stave „Potvrdená„, uplatní sa storno poplatok vo výške, ktorú poskytovateľ nastavil. Štandardne tento poplatok býva vo výške od 10% do 60% z objednanej sumy.

Neuplatní sa: Ak bola objednávka v stave „Na potvrdenie„, tak sa objednávka len zruší a storno poplatok sa neuplatní.

To, v akom stave sa objednávka nachádza, zistíte v osobnej zóne na karte objednávky v časti s objednávkami. Potvrdené objednávky nevyžadujú žiadne ďalšie akcie a môžete prísť na dohodnutý termín. Ak ale objednávka vyžaduje potvrdenie zo strany poskytovateľa, musíte počkať, kým poskytovateľ manuálne objednávku schváli a až potom je možné na službu v daný termín prísť. Ďalšie informácie o karte objednávky nájdete v tomto článku.

Pre vás je podstatné, že ak by sa aj stalo, že ste sa z nejakého dôvodu nemohli dostaviť v objednaný termín na výkon služby, máte dvojtýždňové okno, počas ktorého sa môžete s poskytovateľom služby dohodnúť na výkone služby v iný termín – pôvodný termín vám zostane objednaný alebo vám poskytovateľ služby rovno objednávku presunie na nový termín.

Troubleshooting

Vypršanie tokenu:

V závislosti od doby, ktorú nastavila platobná brána (môže to byť napríklad pol roka alebo rok) môže prísť k situácii, že vám token vyprší a karta bude musieť opäť prejsť overovacou platbou. V podstate teda opäť prejdete „prvou“ platbou, kedy budete musieť zadať údaje karty, aby sa token opäť mohol uložiť.

Zmena platobnej karty:

Amabels bohužiaľ momentálne nepodporuje zmenu platobnej karty v osobnej zóne, čiže je veľmi dôležité, aby ste pri prvej platbe na to mysleli a zadali takú kartu, na ktorej máte dostatok peňazí a budete ju chcieť využívať aj v budúcnosti.

Zlyhanie platby kartou:

Pri platbe kartou môže prísť k zlyhaniu. Ak by nastala takáto situácia, Amabels vás na to upozorní hláškou, že vás nedokázala previesť procesom online platby a ponechá vás na sumáre objednávky.

V takom prípade sa objednávka vytvorí aj napriek tomu, že online platba neprebehla. 

Objednávku si môžete ponechať alebo ju zrušiť a vytvoriť si novú objednávku.

Súvisiace návody

iFrame

Ako preniesť rezervačný proces z Amabels na vašu webstránku.

Objednávkový proces

Priebeh vytvorenia objednávky - výber varianty, zamestnanca, dátumu a času.

Vloženie iFrame – rezervačného formulára na web

Ako vložiť manuálne kód pre rezervačný proces do svojej webstránky bez developera.

Ďalšie návody

Objednávka – pomocné texty

Tento návod podrobne rozpisuje všetky pomocné texty, ktoré sa zobrazujú pod poľami v detaile objednávky.

Ukončovanie objednávok

Aké všetky možnosti existujú v Amabels pre ukončenie objednávok a pravidlá ich automatického ukončovania.

Statusy – stavy objednávok

V tomto návode sa dozviete, aké všetky stavy objednávok v Amabels existujú a ako sa do nich objednávky môžu dostať.

Objednávky

Kompletný prehľad funkcionalít zobrazenia a detailu objednávky. Postup vytvorenia objednávky.

Kalendár

Kompletný rozbor obrazovky kalendára a všetkých jej súčastí v jednom prehľadnom návode.

Mazanie zmien

Tento návod popisuje, ako presne môžete odstraňovať zmeny zamestnancom, službám alebo prevádzke.