
Za objednávku môžete v Amabels zaplatiť dvoma spôsobmi:
- V hotovosti na prevádzke:
- Po výbere tejto možnosti vás Amabels presunie na ďakovnú stránku. V tomto momente je vaša objednávka hotová a vy môžete pokračovať v prehliadaní Amabels.
- Keď prídete ku poskytovateľovi služieb na objednaný termín, zaplatíte v hotovosti na mieste uskutočnenia služby (štandardne na prevádzke) a týmto je vaša objednávka vyrovnaná.
- Online cez Amabels:
- Pri platbe online je postup trochu odlišný. Po kliknutí na tlačidlo „Zaplatiť online“ môžu nastať dve situácie v závislosti na tom, či ste už niekedy platili kartou vopred alebo platíte prvýkrát:
- Platíte prvýkrát:
- Údaje karty: Pri prvej platbe vás Amabels presunie na okno, v ktorom bude potrebné zadať údaje platobnej karty, aby sa karta mohla zaevidovať ako token, ktorý sa bude používať pri ďalších platbách platobnou kartou.
- Overovacia platba: V rámci tohto procesu prebehne tiež overovacia platba, ktorá overuje platobnú kartu. Táto platba je rádovo v niekoľkých centoch a je poukázaná naspäť na váš účet behom krátkeho času.
- Pin kód: Po úspešnom zadaní platobnej karty a overení vás Amabels presunie na ďakovnú stránku, a do osobnej zóny v časti objednávky vám pridá kartu objednávky. Na tejto karte nájdete aj pin kód (musíte na kartu objednávky kliknúť a tá potom zobrazí detail), ktorý je potrebné povedať poskytovateľovi služieb, pokiaľ prídete na termín.
- Stiahnutie platby: Po zadaní pin kódu do Amabels poskytovateľom sa stiahnu peniaze z vašej platobnej karty na účet poskytovateľa služieb. Týmto bude vaša objednávka uhradená.
- Platíte opakovane:
- Platba kartou: Ak ste už platili platobnou kartou, stačí len kliknúť na tlačidlo „Zaplatiť online“ v sumáre objednávky, aktivuje sa uložený token a Amabels vás ihneď presunie na ďakovnú stránku.
- Pin kód: Z vášho pohľadu je potom dôležitý už len pin kód, ktorý nájdete na karte objednávky a ten, ako už bolo spomenuté, ukážete pri platbe na prevádzke poskytovateľovi služieb.
- Stiahnutie platby: Poskytovateľ ho zadá, peniaze sa z vašej platobnej karty stiahnu a týmto je objednávka uhradená.
- Platíte prvýkrát:
- Pri platbe online je postup trochu odlišný. Po kliknutí na tlačidlo „Zaplatiť online“ môžu nastať dve situácie v závislosti na tom, či ste už niekedy platili kartou vopred alebo platíte prvýkrát:
Uplatnenie storna:
Pre každú službu môže poskytovateľ služieb nastaviť uplatňovanie storno poplatku. To znamená, že ak by prišlo k situácii, že poskytovateľ služieb nezadal do dvoch týždňov po objednanom termíne, objednávka sa zruší automaticky a storno:
Uplatní sa: Ak bola objednávka v stave „Potvrdená„, uplatní sa storno poplatok vo výške, ktorú poskytovateľ nastavil. Štandardne tento poplatok býva vo výške od 10% do 60% z objednanej sumy.
Neuplatní sa: Ak bola objednávka v stave „Na potvrdenie„, tak sa objednávka len zruší a storno poplatok sa neuplatní.
To, v akom stave sa objednávka nachádza, zistíte v osobnej zóne na karte objednávky v časti s objednávkami. Potvrdené objednávky nevyžadujú žiadne ďalšie akcie a môžete prísť na dohodnutý termín. Ak ale objednávka vyžaduje potvrdenie zo strany poskytovateľa, musíte počkať, kým poskytovateľ manuálne objednávku schváli a až potom je možné na službu v daný termín prísť. Ďalšie informácie o karte objednávky nájdete v tomto článku.
Pre vás je podstatné, že ak by sa aj stalo, že ste sa z nejakého dôvodu nemohli dostaviť v objednaný termín na výkon služby, máte dvojtýždňové okno, počas ktorého sa môžete s poskytovateľom služby dohodnúť na výkone služby v iný termín – pôvodný termín vám zostane objednaný alebo vám poskytovateľ služby rovno objednávku presunie na nový termín.
Vypršanie tokenu:
V závislosti od doby, ktorú nastavila platobná brána (môže to byť napríklad pol roka alebo rok) môže prísť k situácii, že vám token vyprší a karta bude musieť opäť prejsť overovacou platbou. V podstate teda opäť prejdete „prvou“ platbou, kedy budete musieť zadať údaje karty, aby sa token opäť mohol uložiť.
Zmena platobnej karty:
Amabels bohužiaľ momentálne nepodporuje zmenu platobnej karty v osobnej zóne, čiže je veľmi dôležité, aby ste pri prvej platbe na to mysleli a zadali takú kartu, na ktorej máte dostatok peňazí a budete ju chcieť využívať aj v budúcnosti.
Zlyhanie platby kartou:
Pri platbe kartou môže prísť k zlyhaniu. Ak by nastala takáto situácia, Amabels vás na to upozorní hláškou, že vás nedokázala previesť procesom online platby a ponechá vás na sumáre objednávky.
V takom prípade sa objednávka vytvorí aj napriek tomu, že online platba neprebehla.
Objednávku si môžete ponechať alebo ju zrušiť a vytvoriť si novú objednávku.