Plán zmien

Čo je "Plán" alebo "Zmeny"?

Plán je miesto, v ktorom vidíte prehľad a nastavujete zmeny pre všetky entity – zamestnanec, služba, prevádzka. Je to teda veľmi dôležitá časť Amabels, ktorá vám umožní nastavovať a plánovať pracovnú dobu, pridávať nedostupnosti, blokované časy a plánovať, ktoré dni sa pracuje a ktoré nie.

Na jednej obrazovke tak máte k dispozícii všetko to, čo potrebujete, ak chcete naplánovať otváracie hodiny, pracovnú dobu, mazať zmeny a pridávať dovolenky, alebo blokovať časy pre porady a iné pracovné záležitosti.

Tento návod poskytuje prehľad o všetkých častiach plánu.

Navigácia

Prvý riadok zobrazuje rozsah dátumov (dátum začiatku a konca týždňa, mesiac, rok a číslo aktuálneho týždňa), v ktorom sa nachádzate. Zároveň obsahuje šípky vľavo a vpravo – navigácia, ktorá vám umožní sa posúvať po týždňoch a šípku nadol, ktorá po kliknutí zobrazí kalendár s mesačným pohľadom.

Tento kalendár rovnako umožňuje posun pomocou šípok vždy o jeden mesiac, aby ste sa mohli rýchlo presunúť na požadovaný týždeň. Zároveň obsahuje tlačidlo „Aktuálny týždeň“, ktoré vás po kliknutí v danom kalendári presunie na aktuálny týždeň.

Entity, mazanie zmien a dátumy

Pod riadkom s dátumom a navigáciou sa nachádzajú riadky s akčnými tlačidlami a dátumom. Obsahujú nasledovné funkcie:

Tlačidlá:

  • Iba ja: Kliknutie ponechá v prehľade zmien iba riadok zmien prevádzky a riadok zmien aktuálne prihláseného používateľa.
  • Zamestnanci: Kliknutie zobrazí v prehľade zmien riadky všetkých zamestnancov prevádzky. Z prehľadu sú odfiltrované riadky tých zamestnancov, ktorým skončila alebo ešte nezačala pracovná doba. Ak je táto udalosť napríklad v strede týždňa, riadok s takýmto zamestnancom sa zobrazí s červeným príznakom (mimo pracovný pomer).
  • Služby: Kliknutie zobrazí v prehľade zmien riadky všetkých služieb prevádzky. 
  • Aktuálny týždeň: Kliknutie na toto tlačidlo vás presunie na aktuálny kalendárny týždeň.
  • Zmazať zmeny: Vyvolá panel pre vymazanie zmien, pomocou ktorého môžete mazať jednotlivé zmeny.

 

Dátumy:

  • Výber entít: Po kliknutí sa vám zobrazí na pravej strane obrazovky panel, z ktorého si vyberiete požadované entity, ktoré chcete v prehľade zmien zobraziť. Vybrať môžete len zamestnancov alebo služby, prevádzka je v prvom riadku zmien zobrazená stále. Zároveň nie je možné vyberať kombinácie. 
  • Dátumy: Nad každým stĺpcom je zobrazený dátum, ktorý pre príslušný stĺpec platí. Aktuálny deň je odlíšený ružovou farbou.
Riadky zmien

Samotné riadky zmien obsahujú bloky entít a bloky s udalosťami v danom dni. 

  • Panel s entitami: Panel entít zobrazuje bloky jednotlivých entít vybraných pre zobrazenie. V prvom riadku je vždy napevno zobrazená prevádzka, potom nasledujú tie entity, ktoré ste si pre zobrazenie zvolili. Kliknutie na tieto bloky otvára panel na pravej strane obrazovky s nastavením danej entity – či už zamestnanca alebo služby v časti „Pracovná doba“. Keďže ide o plnohodnotný detail so všetkými nastaveniami, môžete entitu editovať podobne, ako keby ste ju editovali napríklad v tabuľke zamestnancov (vyberiete konkrétneho zamestnanca a otvoríte jeho detail).

    Keďže prevádzka má nastavenia oddelené v časti „Profil“, klik na blok prevádzky vám zobrazí panel z ľavej strany, ktorý bude obsahovať len nastavenia pre otváracie hodiny prevádzky.

  • Bloky s udalosťami v danom dni: Bloky obsahujú segmenty, ktoré presne hovoria, o akú udalosť v danom dni ide. Na tieto bloky je možné klikať, pričom sa zobrazí pop up okno s voľbami dostupnými pre jednotlivé bloky.
Detail blokov zmien

Každý blok zmien obsahuje dva typy informácií – Príznak stavu otváracích hodín a segmenty zmien.

Príznaky stavu: Podávajú krátku informáciu o tom, akým spôsobom je nastavená pracovná doba pre danú entitu a deň.

  • OH podľa prevádzky: Daná entita má v tomto dni nastavenú pracovnú dobu podľa pracovnej doby prevádzky.
  • Manuálne OH: Daná entita má v tomto dni nastavenú pracovnú dobu manuálne.
  • Nenastavené OH: Daná entita nemá pre tento deň nastavenú žiadnu pracovnú dobu.
  • Mimo pracovný pomer: Danej entite ešte nezačal / skončil pracovný pomer a teda v danom dni nepracuje.

 

Segmenty zmien: Ide o zobrazenie typu alokovaného času či už počas alebo mimo pracovnej doby. Pre každý segment sú vypísané voľby po kliknutí na tento segment.

  • Zmeny: Zobrazuje sa v prípade, ak má entita nastavenú v danom dni pracovnú dobu. Po kliknutí na segment pop up okno zobrazí nasledovné voľby:
    • Editovať zmenu: Na pravej strane zobrazí panel pre nastavenie a editáciu pracovnej doby entity pre zvolený deň.
    • Vymazať zmenu: Umožňuje vymazanie vybranej zmeny vo zvolenom dni.
    • Pridať nedostupnosť: Na pravej strane zobrazí panel pre nastavenie a pridanie nedostupnosti pre zvolený deň.
    • Pridať blokovaný čas: Na pravej strane zobrazí panel pre nastavenie a pridanie blokovaného času pre zvolený deň.

  • Nepracuje: Zobrazuje sa v prípade, ak entita nemá v danom dni nastavenú žiadnu pracovnú dobu. Po kliknutí na segment pop up okno zobrazí nasledovné voľby:
    • Pridať zmenu: Na pravej strane zobrazí panel pre nastavenie a editáciu pracovnej doby entity pre zvolený deň.
    • Nastaviť zmenu podľa prevádzky: Pre zvolený deň nastaví pracovnú dobu podľa prevádzky.
    • Pridať nedostupnosť: Na pravej strane zobrazí panel pre nastavenie a pridanie nedostupnosti pre zvolený deň.
    • Pridať blokovaný čas: Na pravej strane zobrazí panel pre nastavenie a pridanie blokovaného času pre zvolený deň.

  • Nedostupnosti: Zobrazuje nastavenú nedostupnosť. Po kliknutí na segment pop up okno zobrazí nasledovné voľby:
    • Pridať zmenu: Na pravej strane zobrazí panel pre nastavenie a editáciu pracovnej doby entity pre zvolený deň.
    • Nastaviť zmenu podľa prevádzky: Pre zvolený deň nastaví pracovnú dobu podľa prevádzky.
    • Editovať nedostupnosť: Na pravej strane zobrazí panel s editáciou tejto nedostupnosti 
    • Vymazať nedostupnosť: Vymaže túto nedostupnosť vo zvolenom dni.
    • Pridať blokovaný čas: Na pravej strane zobrazí panel pre nastavenie a pridanie blokovaného času pre zvolený deň.

  • Blokované časy: Zobrazuje nastavený blokovaný čas. Po kliknutí na segment pop up okno zobrazí nasledovné voľby:
    • Pridať zmenu: Na pravej strane zobrazí panel pre vytvorenie a editáciu pracovnej doby pre zvolený deň.
    • Nastaviť zmenu podľa prevádzky: Pre zvolený deň nastaví pracovnú dobu podľa prevádzky.
    • Pridať nedostupnosť: Na pravej strane zobrazí panel pre nastavenie a pridanie nedostupnosti pre zvolený deň.
    • Editovať blokovaný čas: Na pravej strane zobrazí panel s editáciou tohto blokovaného času.
    • Vymazať blokovaný čas: Vymaže tento blokovaný čas v tomto konkrétnom dni.

Súvisiace návody

Blokované časy

Čo sú blokované časy, ako ich vytvoríte a na čo presne slúžia, nájdete v tomto návode.

Mazanie zmien

Tento návod popisuje, ako presne môžete odstraňovať zmeny zamestnancom, službám alebo prevádzke.

Nedostupnosti

Čo sú nedostupnosti, ako ich vytvoríte a na čo presne slúžia, nájdete v tomto návode.

Pracovná doba

Nastavenia pracovnej doby vysvetľujú, ako prebieha jej zápis do zmien - plánu zamestnancov, služieb a prevádzky.

Ďalšie návody

Vloženie iFrame – rezervačného formulára na web

Ako vložiť manuálne kód pre rezervačný proces do svojej webstránky bez developera.

iFrame

Ako preniesť rezervačný proces z Amabels na vašu webstránku.

Objednávka – pomocné texty

Tento návod podrobne rozpisuje všetky pomocné texty, ktoré sa zobrazujú pod poľami v detaile objednávky.

Ukončovanie objednávok

Aké všetky možnosti existujú v Amabels pre ukončenie objednávok a pravidlá ich automatického ukončovania.

Statusy – stavy objednávok

V tomto návode sa dozviete, aké všetky stavy objednávok v Amabels existujú a ako sa do nich objednávky môžu dostať.

Objednávky

Kompletný prehľad funkcionalít zobrazenia a detailu objednávky. Postup vytvorenia objednávky.