Blokované časy

Čo sú blokované časy?

Blokované časy sa globálne radia spolu s nedostupnosťami pod dovolenky. Dovolenky je možné nájsť v menu pod položkou „Office“. Blokovaný čas je časový úsek, počas ktorého zvolená entita (zamestnanec, služba, prevádzka) pracuje neverejne. To znamená, že nie je možné vytvoriť na termín obsadený blokovaným časom objednávku ako zákazník, ale v Backoffice sa vám daný termín bude zobrazovať ako prístupný.

Rozdiel medzi Blokovaným časom a Nedostupnosťou je ten, že z vášho pohľadu entita počas blokovaného času pracuje (napríklad porada), ale počas nedostupnosti nie. Z pohľadu zákazníka nepracuje entita ani v jednom prípade. Vysvetlenie nedostupností nájdete v samostatnom návode po kliknutí sem.

Prehľad blokovaných časov

V prehľade blokovaných časov si môžete vybrať z dvoch typov zobrazení – tabuľku alebo kanban (na telefón iba kanban). Oba typy obsahujú rovnaké informácie a možnosti, a je len na vás, pre ktoré sa rozhodnete. V návode opíšeme funkcie z pohľadu tabuľky.

Prehľad zároveň obsahuje hľadanie, ktoré môžete použiť na vyhľadanie blokovaných časov.

Tabuľka (aj kanban) blokovaných časov obsahuje:

  • Dátum: Stĺpec dátum zobrazuje termín, na ktorý je blokovaný čas vytvorený. Termín sa môže zobraziť rôznymi spôsobmi podľa nastavenia termínu blokovaného času:
    • dátum spolu s časom – ak bol blokovaný čas vytvorený na niekoľko hodín v rámci dňa
    • len dátum – ak bol blokovaný čas vytvorený ako celodenný
    • dva dátumy a každý s vlastným časom – ak bol blokovaný čas vytvorený na viacero po sebe idúcich dní s nastavením presného začiatku v prvom dni a presného konca v poslednom dni
    • dva dátumy – ak bol blokovaný čas vytvorený na viacero po sebe idúcich dní a celodenne
  • Kto: Pre koho bol blokovaný čas vytvorený.
  • Poznámka: Tu sa zobrazí poznámka, ktorú ste si k blokovanému času pridali.
  • Typ nedostupnosti: Tu sa zobrazí, či ide o blokovaný čas alebo nedostupnosť.
  • Vytvorené: Dátum, kedy bol daný blokovaný čas vytvorený.
  • Kontextové menu: Po kliknutí sú k dispozícii nasledovné možnosti:
    • Zmazať – Klik zmaže blokovaný čas.
Vytvorenie blokovaného času

Tvorba blokovaných časov je jednoduchá, v rámci nastavení blokovaných časov je ich potrebné nastaviť iba niekoľko. Prebieha to v týchto krokoch:

  1. FAB tlačidlo: Je potrebné kliknúť na FAB tlačidlo vpravo dole – kruhové tlačidlo s pluskom.
  2. Nový blokovaný čas: Po zobrazení menu kliknite na možnosť „Nový blokovaný čas“.
  3. Vyplnenie nastavení: Z pravej strany sa vám zobrazí panel, v ktorom je potrebné vyplniť všetky údaje a nastaviť potrebné nastavenia.
  4. Uloženie: Po dokončení nastavovania je potrebné uložiť blokovaný čas tlačidlom „Uložiť“ na spodu panelu.
Detail nastavení

Nastavenia blokovaných časov obsahujú rovnaké nastavenia, či už vytvárate nový blokovaný čas, alebo editujete existujúci blokovaný čas. Obsahujú:

  • Kto: Klikom do poľa vyberte entitu, pre ktorú chcete blokovaný čas vytvoriť. Môžete zvoliť zamestnanca, službu alebo aj samotnú prevádzku.
  • Dátum od: Vyberte, v ktorý deň blokovaný čas začína.
  • Dátum do: Vyberte, v ktorý deň sa blokovaný čas končí.
  • Prepínač pre trvanie: Aktivácia tohto prepínača spôsobí, že blokovaný čas bude platiť celodenne, či už ho nastavíte pre jeden alebo viac po sebe idúcich dní. Zároveň aktivácia tohto prepínača deaktivuje polia nižšie pre časové nastavenia.
  • Čas od: Vyberte čas, v ktorom sa blokovaný čas začína.
  • Čas do: Vyberte čas, v ktorom sa blokovaný čas končí.
  • Poznámka: K blokovanému času si môžete pridať ľubovoľnú poznámku. Táto poznámka sa potom zobrazí v tabuľke a čiastočne aj v kanban kartách blokovaných časov (max. tri riadky).

Či už vytvárate nový blokovaný čas alebo editujete existujúci, nastavenia si uložíte tlačidlom pre uloženie na spodu panelu.

Súvisiace návody

Mazanie zmien

Tento návod popisuje, ako presne môžete odstraňovať zmeny zamestnancom, službám alebo prevádzke.

Nedostupnosti

Čo sú nedostupnosti, ako ich vytvoríte a na čo presne slúžia, nájdete v tomto návode.

Plán zmien

Ako plánovať, nastavovať a vytvárať zmeny, a čo všetko môžete nastavovať, nájdete v tomto návode.

Pracovná doba

Nastavenia pracovnej doby vysvetľujú, ako prebieha jej zápis do zmien - plánu zamestnancov, služieb a prevádzky.

Ďalšie návody

Objednávka – pomocné texty

Tento návod podrobne rozpisuje všetky pomocné texty, ktoré sa zobrazujú pod poľami v detaile objednávky.

Ukončovanie objednávok

Aké všetky možnosti existujú v Amabels pre ukončenie objednávok a pravidlá ich automatického ukončovania.

Statusy – stavy objednávok

V tomto návode sa dozviete, aké všetky stavy objednávok v Amabels existujú a ako sa do nich objednávky môžu dostať.

Objednávky

Kompletný prehľad funkcionalít zobrazenia a detailu objednávky. Postup vytvorenia objednávky.

Kalendár

Kompletný rozbor obrazovky kalendára a všetkých jej súčastí v jednom prehľadnom návode.

Ako si vytvoriť Barion peňaženku

Vytvorte si Barion peňaženku a umožnite svojim zákazníkom platiť online pomocou platobnej karty.